UPPDATERAD 1/5: L's önskelista (a.k.a. Födelsedagsfuffens)

Jag tänkte vara snäll och lägga ut en önskelista inför L's födelsedag. Anledningen att jag lägger den här är
1: Att ni ska kunna säga till mig om ni plockar nåt från listan så jag kan uppdatera och så slipper vi dubbla presenter och
2: Att L inte ska råka se den.

Listan består av en blandning av saker vi pratat om, saker han själv satte på julklappslistan och sånt vi pratat om att köpa. Märk dock att de sakerna ligger utan inbördes ordning.

Hemma:
Soda Stream (gärna Soda Stream Design för att passa in i köket [Svart/silver])
Höganäs kaffekoppar (Strl. Medium, Svarta / Vita)

Stora ölglas, sejdlar, stop, eller liknande
Diskmaskin (Bidrag till)
Kaffebryggare (bidrag till, han är nog rätt noga med hur den ser ut)
Mortel (i sten)
Saltkvarn

Underhållning:
DVD:er i allmänhet, men dessa kommer från julklappslistan:
Metallica "S&M"
Metallica "The Videos 1989 - 2004"
Pans labyrinth
Crouching Tiger, Hidden Dragon
Hero
Gudfadern (film-box, alla ep.1, 2 och 3)
Star Wars (ep.6, 5, 4, 3, 2 och 1)
Rome (säsong 1 + 2)
Skivor och intressanta böcker också, självklart, men jag har inga namn eller titlar att ge.

Brädspel:
Diverse roliga brädspel, det finns många nya med till exempel magneter och speglar med laser [Khet Laser Game] som jag tror han skulle uppskatta. Lite finurligare saker, liksom.
Värt att nämna här kan också vara att han samlar på kortlekar och spel, så om ni råkar på någon speciell lek kan det vara värt att fundera på.

Roliga prylar: (se exempelvis Teknikmagasinet, Think Geek)
Modellfärger + modeller (flyg, tanks etc.) (?Citadels? färger är bäst, ex. Chaos black, Snot green, Blood red?) Radiostyrd Tigertank (stor)
Luftpistol/Luftgevär
Exempel från Thinkgeek.com:
PixelBlocks
Pirates Playing Cards Set
Monthy Python Killer Rabbit Slippers
R2-D2 Interactive Astromech Droid
Fingertrummor
Exempel från Teknikmagasinet:
Cube World Digital Stick People (ej Chief/Dash ur serie 3)
Elektroniska trumpinnar
Sudoku PRO
Och radiostyrt är ju alltid roligt.

Teknik:
Nintendo 64
Nintendo SNES (16 bit)
Play Station 2
Andra spelkonsoller är ju också en möjlighet?
Datorprojektor
Bärbar dator (minst 1024 Mb RAM, 80Gb hårddiskutrymme)
Stor TV

Annat:
Kläder (snygga t-shirts, mysiga tröjor? Nåt som verkar bra.)
Färgpatroner (som passar till: PIXMA MP160)
Bläckpatroner (som passar till: PIXMA MP160)

Sådär ja. Säg till om ni undrar något eller har förslag.
Vidarebefordra gärna länken hit eller listan till andra intresserade, men kom ihåg att säga till mig om det är något jag ska plocka bort från listan!

Happy hunting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0